Програма студентської академічної мобільності між СумДПУ імені А. С. Макаренка та Південноукраїнським національним університетом імені К. Д. Ушинського активно продовжується.
06 квітня 2023 року в рамках освітнього компоненту "Логопедичний масаж при тяжких порушеннях мовлення", к.пед.н., професором, завідувачем кафедри логопедії Кравченко Анатолієм Івановичем було проведене практичне заняття для здобувачів освіти другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 016 Спеціальна освіта (Логопедія) СумДПУ імені А. С. Макаренка та Південноукраїнського національного педагогічного університету
імені К. Д. Ушинського.
Тема: "Застосування різних видів масажу в корекційній роботі при дизартрії".
Студенти підготували змістовні доповіді, підкріпили матеріал яскравими та грунтовними презентаціями.
Під час проведення практичного заняття можна виділити основні тези обговорення:
Дизартрія – порушення звуковимови і просодики, обумовлені недостатністю іннервації м'язів мовленнєвого апарату. Через недостатність іннервації м'язів артикуляційного, голосового, дихального апарату порушується не тільки звуковимова, а й голос і мовленнєве дихання. При дизартрії порушується руховий механізм мовлення за рахунок органічної поразки центральної нервової системи.
Етіологія дизартрії: патологія вагітності, захворювання матері (вірусні) та інтоксикації, фізичні травми особливо перший триместр, менінгіт та менінгоенцефаліт у ранній період, черепно-мозкові травми, черепно – мозкові травми під час пологів, крововиливи у мозок, асфіксії.
Логопедичний масаж при дизартрії має позитивний ефект на вимову і мовне дихання, милозвучність голосу і емоційний настрій людини з дизартрією. Його використовують в комплексі лікувально-педагогічних реабілітаційних заходів.
Було детально обговорено застосування логопедичного, загального, точкового (акупресури) масажу при дизартрії.
30 березня 2023 року в рамках освітнього компоненту "Логопедичний масаж при тяжких порушеннях мовлення", к.пед.н., професором, завідувачем кафедри логопедії Кравченко Анатолієм Івановичем було проведене практичне заняття для здобувачів освіти другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 016 Спеціальна освіта (Логопедія) СумДПУ імені А. С. Макаренка та Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського.
Тема: "Застосування різних видів масажу в корекційній роботі при заїканні".
Студенти підготували змістовні, структуровані доповіді, підкріпили матеріал яскравими та грунтовними презентаціями.
Анатолій КРАВЧЕНКО із власного професійного досвіду розповів учасникам про дієвість застосування точкового масажу при заїканні у дітей, підлітків та дорослих. Також професор зазначив, що заїкання - важка проблема, яка залишається не до кінця вивченою через широкий спектр причин його виникнення, різноманітність клінічних проявів, варіантів розвитку, патологічних реакцій логопата на свій дефект.
Під час проведення практичного заняття можна виділити основні тези обговорення:
Логоневроз, або заїкання – це мовленнєве порушення, що виникає внаслідок судомного стану м’язів мовленнєвого апарату. Пов’язане з порушенням плавності і ритму артикуляції, неодноразовим повторенням складів, звуків в момент говоріння.
На думку, лікарів логопедів, неврологів і психіатрів, причиною заїкання можуть бути: патології ЦНС, надмірне збудження мовленнєвого та емоційного центру головного мозку, переляк в ранньому дитячому віці, спадковість і стресові ситуації, пухлинні новоутворення, порушення трофіки головного мозку, інсульти, психічні захворювання і психопатії, ДЦП.
Основна мета масажу при заїкання – механічний вплив на стан м’язів, нервів, кровоносних судин. Проводиться логопедом, при необхідності застосовуються зонди.
Логопедичний масаж при заїкуванні проводиться поряд з логопедичними заняттями, психотерапевтичним, медикаментозним та фізіотерапевтичним впливами.
При заїканні прийнято застосовувати наступні види масажу: логопедичний, сегментарний, зондовий, точковий.
Дякуємо студентам Сумського та Одеського вузів за неабиякий інтерес до даної дисципліни та активну участь (в рамках проведення студентської академічної мобільності)!
Програма студентської академічної мобільності
між СумДПУ імені А. С. Макаренка та Південноукраїнським національним університетом імені К. Д. Ушинського
16 березня 2023 року в рамках навчальної дисципліни «Логопедичний масаж при тяжких порушеннях мовлення», к.пед.н., професором, завідувачем кафедри логопедії Кравченко Анатолієм Івановичем було проведене практичне заняття на тему: «Застосування точкового, безконтактного масажу та аурикулярної рефлексотерапії при стресових ситуаціях, різноманітних порушеннях мовлення у період війни».З цієї точки зору великий потенціал мають методи точкового масажу, безконтактного масажу, рефлексотерапії, які доводять свою високу ефективність і можливість застосування навіть в польових умовах, як швидкодопоміжні засоби.
Рефлексотерапія, акупресура (точковий масаж) – різні назви китайської методики на організм людини в біологічно активних точках. При цьому виникає багатоступенева рефлекторна реакція, в процесі якої організм самовідновлюється.
Отже, особливу увагу на практичному занятті було приділено аурикулярній рефлексотерапії. Цей метод здатний надавати потужний вплив на весь організм вцілому, запустити захисні резерви людини, нормалізувати гормональний фон, процеси обміну, підвищити імунітет, надати заспокійливу та розслаблюючу дію.
Також учасники обговорили застосування безконтактного масажу (масажу за допомогою впливу біологічного поля однієї людини на біополе іншої людини без фізичного контакту з допомогою тепла, холоду, поколювання, подумки концентруючись на хворих або проблемних органах пацієнта) та його дію при стресових життєвих ситуаціях (зниження рівня стресу та пригніченого стану, покращення самопочуття та емоційне відновлення).
Цей вид масажу викликав багато дискусій та обговорень. Студенти-магістранти активно співпрацювали з викладачем, відповідали на питання.
Професором Анатолієм КРАВЧЕНКО на високому науково-практичному рівні було продемонстровано основні прийоми застосування точкового, безконтактного масажу та методи аурикулярної рефлексотерапії, які можна застосувати при стресових ситуаціях, різних порушеннях мовлення у період війни.
Учасники: здобувачки освіти ОС Магістр спеціальності 016 Спеціальна освіта (Логопедія) Одеського вишу: Анастасія ПОВОРОЗНЮК, Аліна ДАЦИШЕНА, Катерина НЕВЕСЕЛА, Юлія ЗЕМЛЯНА; Сумського вишу: Ольга ШУЛЬГА, Катя ЯРОШЕНКО, Тетяна ЧЕПЕЛЬ.
Круглий стіл
31 січня 2022 року в рамках угоди про співпрацю відбулося спільне засідання кафедри логопедії Навчально-наукового інституту фізичної культури Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка й кафедри прикладної психології та логопедії Бердянського державного педагогічного університету. Під час спільного засідання завідувачі кафедр двох вишів (Анатолій КРАВЧЕНКО та Олена РЕВУЦЬКА) доповіли про необхідність упровадження норм освітнього законодавства щодо академічної мобільності здобувачів вищої освіти для забезпечення прав та дотримання обов’язків учасників академічної мобільності з метою реалізації програми академічної мобільності між Сумським державним педагогічним університетом імені А. С. Макаренка та Бердянським державним педагогічним університетом.
На підставі Угоди про співпрацю щодо реалізації програм академічної мобільності між Сумським державним педагогічним університетом імені А. С. Макаренка та Бердянським державним педагогічним університетом вирішено направити на навчання здобувачів вищої освіти за освітньо-професійною програмою Спеціальна освіта (016.01 Логопедія) освітнього ступеня «Магістр» Анастасію ЯЦКЕВИЧ та Поліну МІНЧЕНКО до Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка, а саме вивчення навчальної дисципліни «Логопедичний масаж при тяжких порушеннях мовлення», а також здобувачку вищої освіти освітнього ступеня «Магістр» Анастасію ЛОЗУ за освітньою програмою Спеціальна освіта (Логопедія) до Бердянського державного педагогічного університету за програмою внутрішньої академічної мобільності для вивчення навчальної дисципліни «Диференціальна діагностика мовленнєвих порушень».
3 метою впровадження Програми академічної мобільності здобувачів вищої освіти Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка ступеня магістр зі спеціальності 016 Спеціальна освіта освітня програма «Спеціальна освіта (Логопедія)», у рамках відповідної Угоди про співробітництво №41/02-40 від 25 січня 2021 року між Сумським державним педагогічним університетом імені А.С. Макаренка та Полтавським національним педагогічним університетом імені В.Г. Короленка; кафедрою логопедії було прийнято на навчання за програмою внутрішньої академічної мобільності Сидоренко Олену – студентку СО(лпд)-50 групи, 1 курсу другого (магістерського) рівня вищої освіти денної форми навчання психолого-педагогічного факультету спеціальності 016 Спеціальна освіта освітньої програми «Спеціальна освіта (Логопедія)» Полтавського національного педагогічного університету імені В.Г. Короленка; прикріпити її до 957 групи, другого (магістерського) рівня вищої освіти денної форми навчання спеціальності 016 Спеціальна освіта освітньої програми «Спеціальна освіта (Логопедія)» для вивчення дисципліни «Логопедичний масаж при тяжких порушеннях мовлення»).
Учасником програми від кафедри логопедії Сумського державного педагогічного університету стала здобувач вищої освіти Присакару Катерина Костянтинівна, студентку 957 групи, другого (магістерського) рівня вищої освіти денної форми навчання спеціальності 016 Спеціальна освіта освітньої програми «Спеціальна освіта (Логопедія)». Присакару Катерину було направлено у Полтавський національний педагогічний університет імені В.Г. Короленка для вивчення дисципліни «Нейропсихолінгвістика».
Координатором програми академічної мобільності від Навчально-наукового інституту фізичної культури призначено Зелінську-Любченко Катерину Олександрівну, кандидата педагогічних наук, доцента.
Незважаючи на складні часи та безліч перешкод, кафедрою логопедії Сумського державного педагогічного університету успішно проведено заняття з дисципліни «Логопедичний масаж при тяжких порушеннях мовлення» для ОР магістр в рамках студентської академічної мобільності.
Навчальною дисципліною зацікавилися студенти Бердянського державного педагогічного університету: Анастасія Яцкевич і Поліна Мінченко та Полтавського національного педагогічного університету імені В.Г. Короленка: Олена Сидоренко. Викладач курсу, професор, завідувач кафедри логопедії – Анатолій Іванович Кравченко.
Щиро сподіваємося, що навчання в нашому університету збагатить досвід магістрантів та стане у нагоді в процесі їх фахової самореалізації.
Бажаємо успіхів у професійному зростанні на теренах мирної, вільної, незалежної та процвітаючої України!
30 червня 2022 року на основі поданою студентками освітньої програми Спеціальна освіта (Логопедія) другого (магістерського) рівня здобуття вищої освіти Катериною ПРИСАКАРУ та Анастасією ЛОЗОЮ довідками Полтавського національного педагогічного університету імені В.Г. Короленка (освітньою програмою «Спеціальна освіта (Логопедія. Спеціальна психологія, освітній компонент «Нейропсихолінгвістика») та Бердянського державного педагогічного університету (освітня програма Спеціальна освіта, освітній компонент «Диференціальна діагностика мовленнєвих порушень») щодо опанування навчальних дисциплін здійснено перезарахування балів за освітній компонент «Психодіагностика та психокорекція осіб із порушеннями мовлення».
Голова комісії: к.пед.н., професор, завідувач кафедри логопедії СумДПУ імені А.С. Макаренка А. КРАВЧЕНКО. Члени комісії: 1) к.пед.н., доцент, старший викладач кафедри логопедії СумДПУ імені А.С. Макаренка К. ЗЕЛІНСЬКА-ЛЮБЧЕНКО; 2) к.психол.н., старший викладач кафедри логопедії СумДПУ імені А.С. Макаренка Т. ХАРЧЕНКО.
Слід зазначити, що дівчата засвоїли програму освітніх компонентів на відмінно.
Радіємо, що навіть в складні для нашої держави часи, програма студентської академічної мобільності успішно відбулася. Дякуємо організаторам та учасникам.
К. Д. Ушинського за програмою внутрішньої академічної мобільності для вивчення освітнього компоненту «Трудове навчання (спец. методика)»;