Студентська академічна мобільність

 
24.06.2024 року перезараховано результати навчання здобувачам освіти: 2 курсу першого (бакалаврського) рівня вищої освіти денної форми навчання спеціальності 016 Спеціальна освіта (Логопедія) освітньої програми «Спеціальна освіта (Логопедія)» ГОЛУБЧЕНКО Анни та КУРИЛЕНКО Марини , які навчалися за програмою внутрішньої академічної мобільності в ДЗ «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського».
 
golubchenko anna page 0001 d6900
krikunenko marina page 0001 6081a
 
 
15.06.2023 року відбулося перезарахування результатів навчання здобувачам денної форми навчання спеціальності 016 Спеціальна освіта (Логопедія) освітньої програми «Спеціальна освіта (Логопедія)» МАТВІЄНКО Тетяні Володимирівні та ВЕЛІТЧЕНКО Наталії Євгеніївні, які навчалися за програмою внутрішньої академічної мобільності в ДЗ «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського (освітня програма Спеціальна освіта (Логопедія).
Вітаємо дівчат з успішним складанням літньої екзаменаційної сесії та бажаємо нових здобутків.
 
1а 44f6d
2а 2de41

Програма студентської академічної мобільності між СумДПУ імені А. С. Макаренка та Південноукраїнським національним університетом імені К. Д. Ушинського активно продовжується.

06 квітня 2023 року в рамках освітнього компоненту "Логопедичний масаж при тяжких порушеннях мовлення", к.пед.н., професором, завідувачем кафедри логопедії Кравченко Анатолієм Івановичем було проведене практичне заняття для здобувачів освіти другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 016 Спеціальна освіта (Логопедія) СумДПУ імені А. С. Макаренка та Південноукраїнського національного педагогічного університету
імені К. Д. Ушинського.

Тема: "Застосування різних видів масажу в корекційній роботі при дизартрії".

Студенти підготували змістовні доповіді, підкріпили матеріал яскравими та грунтовними презентаціями.

IMG 1a0d1d8b2ceae43bf6e6e317e5eea4b6 V 489d4

Під час проведення практичного заняття можна виділити основні тези обговорення:

Дизартрія – порушення звуковимови і просодики, обумовлені недостатністю іннервації м'язів мовленнєвого апарату. Через недостатність іннервації м'язів артикуляційного, голосового, дихального апарату порушується не тільки звуковимова, а й голос і мовленнєве дихання. При дизартрії порушується руховий механізм мовлення за рахунок органічної поразки центральної нервової системи.

2 4 91716

Етіологія дизартрії: патологія вагітності, захворювання матері (вірусні) та інтоксикації, фізичні травми особливо перший триместр, менінгіт та менінгоенцефаліт у ранній період, черепно-мозкові травми, черепно – мозкові травми під час пологів, крововиливи у мозок, асфіксії.

3 2 afe36

Логопедичний масаж при дизартрії має позитивний ефект на вимову і мовне дихання, милозвучність голосу і емоційний настрій людини з дизартрією. Його використовують в комплексі лікувально-педагогічних реабілітаційних заходів.

Було детально обговорено застосування логопедичного, загального, точкового (акупресури) масажу при дизартрії.

4 1 7bfab

5 1 9c5dd

6 1 64a44

7 1 e2013

 

30 березня 2023 року в рамках освітнього компоненту "Логопедичний масаж при тяжких порушеннях мовлення", к.пед.н., професором, завідувачем кафедри логопедії Кравченко Анатолієм Івановичем було проведене практичне заняття для здобувачів освіти другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 016 Спеціальна освіта (Логопедія) СумДПУ імені А. С. Макаренка та Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського.

Тема: "Застосування різних видів масажу в корекційній роботі при заїканні".

2023 03 30 21 41213

2023 03 30 10 32fe5

Студенти підготували змістовні, структуровані доповіді, підкріпили матеріал яскравими та грунтовними презентаціями.

2023 03 30 11 6557a

2023 03 30 34 ec68c

2023 03 30 36 1741c

2023 03 30 23 731cf

Анатолій КРАВЧЕНКО із власного професійного досвіду розповів учасникам про дієвість застосування точкового масажу при заїканні у дітей, підлітків та дорослих. Також професор зазначив, що заїкання - важка проблема, яка залишається не до кінця вивченою через широкий спектр причин його виникнення, різноманітність клінічних проявів, варіантів розвитку, патологічних реакцій логопата на свій дефект.

Під час проведення практичного заняття можна виділити основні тези обговорення:

Логоневроз, або заїкання – це мовленнєве порушення, що виникає внаслідок судомного стану м’язів мовленнєвого апарату. Пов’язане з порушенням плавності і ритму артикуляції, неодноразовим повторенням складів, звуків в момент говоріння.

2023 03 30 5 9bbbc

2023 03 30 33 ffff6

На думку, лікарів логопедів, неврологів і психіатрів, причиною заїкання можуть бути: патології ЦНС, надмірне збудження мовленнєвого та емоційного центру головного мозку, переляк в ранньому дитячому віці, спадковість і стресові ситуації, пухлинні новоутворення, порушення трофіки головного мозку, інсульти, психічні захворювання і психопатії, ДЦП.

Основна мета масажу при заїкання – механічний вплив на стан м’язів, нервів, кровоносних судин. Проводиться логопедом, при необхідності застосовуються зонди.

Логопедичний масаж при заїкуванні проводиться поряд з логопедичними заняттями, психотерапевтичним, медикаментозним та фізіотерапевтичним впливами.

При заїканні прийнято застосовувати наступні види масажу: логопедичний, сегментарний, зондовий, точковий.

2023 03 30 18 24125

2023 03 30 26 3de53

2023 03 30 14 16f9e

Дякуємо студентам Сумського та Одеського вузів за неабиякий інтерес до даної дисципліни та активну участь (в рамках проведення студентської академічної мобільності)!

Програма студентської академічної мобільності

між СумДПУ імені А. С. Макаренка та Південноукраїнським національним університетом імені К. Д. Ушинського

16 березня 2023 року в рамках навчальної дисципліни «Логопедичний масаж при тяжких порушеннях мовлення», к.пед.н., професором, завідувачем кафедри логопедії Кравченко Анатолієм Івановичем було проведене практичне заняття на тему: «Застосування точкового, безконтактного масажу та аурикулярної рефлексотерапії при стресових ситуаціях, різноманітних порушеннях мовлення у період війни».
1 2 beb6a
 
 Події сьогодення в Україні поставили нові виклики щодо надання медичної допомоги військовим та цивільним громадянам. Складність клінічних випадків, зумовлених або посилених війною, потребує комплексного підходу із застосуванням як медикаментозних, так й немедикаментозних засобів.
2 1 20d6c

З цієї точки зору великий потенціал мають методи точкового масажу, безконтактного масажу, рефлексотерапії, які доводять свою високу ефективність і можливість застосування навіть в польових умовах, як швидкодопоміжні засоби.

Рефлексотерапія, акупресура (точковий масаж) – різні назви китайської методики на організм людини в біологічно активних точках. При цьому виникає багатоступенева рефлекторна реакція, в процесі якої організм самовідновлюється.

3 2 3e41c

Отже, особливу увагу на практичному занятті було приділено аурикулярній рефлексотерапії. Цей метод здатний надавати потужний вплив на весь організм вцілому, запустити захисні резерви людини, нормалізувати гормональний фон, процеси обміну, підвищити імунітет, надати заспокійливу та розслаблюючу дію.

4 2 e3fc8

5 1 582fd

Також учасники обговорили застосування безконтактного масажу (масажу за допомогою впливу біологічного поля однієї людини на біополе іншої людини без фізичного контакту з допомогою тепла, холоду, поколювання, подумки концентруючись на хворих або проблемних органах пацієнта) та його дію при стресових життєвих ситуаціях (зниження рівня стресу та пригніченого стану, покращення самопочуття та емоційне відновлення).

6 1 665d6

Цей вид масажу викликав багато дискусій та обговорень. Студенти-магістранти активно співпрацювали з викладачем, відповідали на питання.

7 1 ac900

Професором Анатолієм КРАВЧЕНКО на високому науково-практичному рівні було продемонстровано основні прийоми застосування точкового, безконтактного масажу та методи аурикулярної рефлексотерапії, які можна застосувати при стресових ситуаціях, різних порушеннях мовлення у період війни.

8 1 5e6d0

9 1 57c41

10 1 80491

Учасники: здобувачки освіти ОС Магістр спеціальності 016 Спеціальна освіта (Логопедія) Одеського вишу: Анастасія ПОВОРОЗНЮК, Аліна ДАЦИШЕНА, Катерина НЕВЕСЕЛА, Юлія ЗЕМЛЯНА; Сумського вишу: Ольга ШУЛЬГА, Катя ЯРОШЕНКО, Тетяна ЧЕПЕЛЬ.

Круглий стіл
10 березня 2023 року відбувся Круглий стіл на тему: "Комплексний підхід щодо подолання тяжких мовленнєвих порушень із застосуванням точкового масажу, інструментальних методів впливу логопедичного масажу".
Учасники: к.пед.н., професор, зав. кафедри логопедії - Анатолій КРАВЧЕНКО; здобувачі освіти ОС Магістр І курсу денної форми навчання спеціальності 016 Спеціальна освіта (Логопедія) Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка та Південноукраїнського національного університету імені К. Д. Ушинського , м. Одеса (в рамках програми студентської академічної мобільності).
2023 03 09 1 d678d
2023 03 09 3 bc646
Анатолій Іванович в онлайн-форматі продемонстрував майбутнім фахівцям основні точки, техніку проведення точкового масажу, які можна застосовувати в логопедичній практиці. Цей вид масажу особливо зацікавив слухачів і викликав неабияку кількість запитань щодо впливу точкового масажу на організм людини.
2023 03 09 4 d1d95
Під час проведення Круглого столу велику увагу було приділено логопедичним зондам - інструментам механічного впливу на мускулатуру периферичного артикуляційного апарату, м'язи язика. Висвітлено застосування зондів для корекції звуковимови (постановчі зонди) та логопредичного масажу (масажні зонди). У процесі використання інструментальних засобів при виконанні масажних рухів враховується наступне: при рослабленому масажі рухи мають бути легкими (поглажування, легке натискання, легка вібрація). Зазначено, що при активізуючому масажі рухи мають бути енергійними (штрихування, рубання, натискання, сильна вібрація, постукування, вкручування).
2023 03 09 12 1250a
2023 03 09 24 69f63
2023 03 09 31 f61a2
Здобувачі освіти підготували цікаві доповіді, яскравий та інформаційний презентаційний матеріал. Наприкінці заходу учасники проявили неабияку зацікавленість щодо застосування логопедичних зондів, проведення логопедичного та точкового масажу в форматі офлайн.
Screenshot 20230309 153335 Gallery f0ac4
Screenshot 20230309 153354 Gallery 73927
IMG 315c394afe425ba24a150421cd276205 V a351b
 
 
Заняття в рамках студентської академічної мобільності
На підставі Угоди про співпрацю між Сумським державним педагогічним університетом імені А. С. Макаренка та Полтавським національним педагогічним університетом імені В. Г. Короленка № 41/02-40 від 25.01.2021р. здобувачам вищої освіти 1-го курсу, другого (магістерського) освітнього рівня спеціальності 016 Спеціальна освіта, освітньої програми «Спеціальна та інклюзивна освіта» за спеціальністю 016 Спеціальна освіта із спеціалізації 016.01 Спеціальна освіта (Логопедія) Захарченко Богдані Миколаївні, Трофименко Анні Володимирівні, Цюпі Ірині Юріївні (група СО(іо)-50) Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка забезпечено проходження внутрішньої академічної мобільності.
13.02.2023р. доцентом кафедри логопедії Зелінською-Любченко Катериною Олександрівною проведено перше установче заняття з освітнього компоненту «Логопедичний практикум», під час якого було вирішено організаційні моменти, ознайомлено здобувачів зі структурою ОК та особливостями роботи в рамках курсу.
Бажаємо здобувачам успіху! Сподіваємось на плідну співпрацю.

 2 1 dab5a1 3 f2828

 

31 січня 2022 року в рамках угоди про співпрацю відбулося спільне засідання кафедри логопедії Навчально-наукового інституту фізичної культури Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка й кафедри прикладної психології та логопедії Бердянського державного педагогічного університету. Під час спільного засідання завідувачі кафедр двох вишів (Анатолій КРАВЧЕНКО та Олена РЕВУЦЬКА) доповіли про необхідність упровадження норм освітнього законодавства щодо академічної мобільності здобувачів вищої освіти для забезпечення прав та дотримання обов’язків учасників академічної мобільності з метою реалізації програми академічної мобільності між Сумським державним педагогічним університетом імені А. С. Макаренка та Бердянським державним педагогічним університетом.

На підставі Угоди про співпрацю щодо реалізації програм академічної мобільності між Сумським державним педагогічним університетом імені А. С. Макаренка та Бердянським державним педагогічним університетом вирішено направити на навчання здобувачів вищої освіти за освітньо-професійною програмою Спеціальна освіта (016.01 Логопедія) освітнього ступеня «Магістр» Анастасію ЯЦКЕВИЧ та Поліну МІНЧЕНКО до Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка, а саме вивчення навчальної дисципліни «Логопедичний масаж при тяжких порушеннях мовлення», а також здобувачку вищої освіти освітнього ступеня «Магістр» Анастасію ЛОЗУ за освітньою програмою Спеціальна освіта (Логопедія) до Бердянського державного педагогічного університету за програмою внутрішньої академічної мобільності для вивчення навчальної дисципліни «Диференціальна діагностика мовленнєвих порушень».

2 852fb

3 1 97572

3 метою впровадження Програми академічної мобільності здобувачів вищої освіти Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка ступеня магістр зі спеціальності 016 Спеціальна освіта освітня програма «Спеціальна освіта (Логопедія)», у рамках відповідної Угоди про співробітництво №41/02-40 від 25 січня 2021 року між Сумським державним педагогічним університетом імені А.С. Макаренка та Полтавським національним педагогічним університетом імені В.Г. Короленка; кафедрою логопедії було прийнято на навчання за програмою внутрішньої академічної мобільності Сидоренко Олену – студентку СО(лпд)-50 групи, 1 курсу другого (магістерського) рівня вищої освіти денної форми навчання психолого-педагогічного факультету спеціальності 016 Спеціальна освіта освітньої програми «Спеціальна освіта (Логопедія)» Полтавського національного педагогічного університету імені В.Г. Короленка; прикріпити її до 957 групи, другого (магістерського) рівня вищої освіти денної форми навчання спеціальності 016 Спеціальна освіта освітньої програми «Спеціальна освіта (Логопедія)» для вивчення дисципліни «Логопедичний масаж при тяжких порушеннях мовлення»).

Учасником програми від кафедри логопедії Сумського державного педагогічного університету стала здобувач вищої освіти Присакару Катерина Костянтинівна, студентку 957 групи, другого (магістерського) рівня вищої освіти денної форми навчання спеціальності 016 Спеціальна освіта освітньої програми «Спеціальна освіта (Логопедія)». Присакару Катерину було направлено у Полтавський національний педагогічний університет імені В.Г. Короленка для вивчення дисципліни «Нейропсихолінгвістика».

Координатором програми академічної мобільності від Навчально-наукового інституту фізичної культури призначено Зелінську-Любченко Катерину Олександрівну, кандидата педагогічних наук, доцента.

4 a4e12

Незважаючи на складні часи та безліч перешкод, кафедрою логопедії Сумського державного педагогічного університету успішно проведено заняття з дисципліни «Логопедичний масаж при тяжких порушеннях мовлення» для ОР магістр в рамках студентської академічної мобільності.

Навчальною дисципліною зацікавилися студенти Бердянського державного педагогічного університету: Анастасія Яцкевич і Поліна Мінченко та Полтавського національного педагогічного університету імені В.Г. Короленка: Олена Сидоренко. Викладач курсу, професор, завідувач кафедри логопедії – Анатолій Іванович Кравченко.

Щиро сподіваємося, що навчання в нашому університету збагатить досвід магістрантів та стане у нагоді в процесі їх фахової самореалізації.

Бажаємо успіхів у професійному зростанні на теренах мирної, вільної, незалежної та процвітаючої України!

1 4 8f3e4

30 червня 2022 року на основі поданою студентками освітньої програми Спеціальна освіта (Логопедія) другого (магістерського) рівня здобуття вищої освіти Катериною ПРИСАКАРУ та Анастасією ЛОЗОЮ довідками Полтавського національного педагогічного університету імені В.Г. Короленка (освітньою програмою «Спеціальна освіта (Логопедія. Спеціальна психологія, освітній компонент «Нейропсихолінгвістика») та Бердянського державного педагогічного університету (освітня програма Спеціальна освіта, освітній компонент «Диференціальна діагностика мовленнєвих порушень») щодо опанування навчальних дисциплін здійснено перезарахування балів за освітній компонент «Психодіагностика та психокорекція осіб із порушеннями мовлення».

Голова комісії: к.пед.н., професор, завідувач кафедри логопедії СумДПУ імені А.С. Макаренка А. КРАВЧЕНКО. Члени комісії: 1) к.пед.н., доцент, старший викладач кафедри логопедії СумДПУ імені А.С. Макаренка К. ЗЕЛІНСЬКА-ЛЮБЧЕНКО; 2) к.психол.н., старший викладач кафедри логопедії СумДПУ імені А.С. Макаренка Т. ХАРЧЕНКО.

Слід зазначити, що дівчата засвоїли програму освітніх компонентів на відмінно.

Радіємо, що навіть в складні для нашої держави часи, програма студентської академічної мобільності успішно відбулася. Дякуємо організаторам та учасникам.

prisakaru b19e7

5a 8fafd

ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ВНУТРІШНЬОЇ АКАДЕМІЧНОЇ МОБІЛЬНОСТІ СТУДЕНТІВ
10.01.2023 року відбулося спільне засідання кафедри логопедії Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка та кафедри дефектології та фізичної реабілітації Південноукраїнського національного університету імені К. Д. Ушинського (в режимі онлайн).
Було обговорено питання забезпечення внутрішньої академічної мобільності студентів закладів вищої освіти.
На підставі Угоди про співпрацю між Сумським державним педагогічним університетом імені А. С. Макаренка та Південноукраїнським національним університетом імені К. Д. Ушинського № 127/Д/21 від 09 грудня 2021 р. було вирішено направити на навчання здобувачів вищої освіти:
– другого року навчання за першим (бакалаврським) рівнем вищої освіти денної форми навчання освітньо-професійної програми «Спеціальна освіта (Логопедія)» зі спеціальності 016 Спеціальна освіта Південноукраїнського національного університету імені К. Д. Ушинського МЯЛО Софію Олександрівну та РОМАНОВУ Вікторію Сергіївну до Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка за програмою внутрішньої академічної мобільності для вивчення освітнього компоненту «Сенсорна інтеграція в корекційно-розвивальній роботі»;
– першого року навчання за другим (магістерським) рівнем вищої освіти денної форми навчання освітньо-професійної програми «Спеціальна освіта (Логопедія)» зі спеціальності 016 Спеціальна освіта Південноукраїнського національного університету імені К. Д. Ушинського: ДАЦИШЕНУ Аліну Володимирівну, ЗЕМЛЯНУ Юлію Ігорівну, ПОВОРОЗНЮК Анастасію Павлівну, БУШЕР Тетяну Вікторівну, НЕВЕСЕЛУ Катерину Олександрівну до Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка за програмою внутрішньої академічної мобільності для вивчення освітнього компоненту «Логопедичний масаж при тяжких порушеннях мовлення»;
– другого року навчання першого (бакалаврського) рівня денної форми навчання спеціальності 016 Спеціальна освіта (Логопедія) (освітня програма «Спеціальна освіта (Логопедія)» Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка ВЕЛІТЧЕНКО Наталію Євгеніївну (група 927) до Південноукраїнського національного університету імені
К. Д. Ушинського за програмою внутрішньої академічної мобільності для вивчення освітнього компоненту «Трудове навчання (спец. методика)»;
– першого року навчання другого (магістерського) рівня денної форми навчання спеціальності 016 Спеціальна освіта (Логопедія) (освітня програма «Спеціальна освіта (Логопедія)» Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка МАТВІЄНКО Тетяну Володимирівну (група 957) до Південноукраїнського національного університету імені К.Д. Ушинського за програмою внутрішньої академічної мобільності для вивчення навчальної дисципліни «Психолого-педагогічні основи корекційно-виховної роботи».
326151261 3079943432304987 743724014189665252 n 56d18
326212422 571939811462768 8010175159642293949 n 1 6d596

326212422 571939811462768 8010175159642293949 n 160f5